سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
« عــــــفـــــــاف و حـــــجــــــاب »
 
 

چادر مورب الگوی خاص چادر است که در کشور لبنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو به نام چادر لبنانی نیز معروف است.



 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 90 مهر 26 :: 1:20 عصر :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

حفظ چشم، گوش، قلب و تمامی اعضا و جوارح از هرگونه خطا و گناه عفاف است که حاصل این عفت و حجاب درونی، پوشش ظاهری است؛ به تعبیری لطیف‌تر حجاب میوه عفاف است و عفاف ریشه حجاب.



 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : شنبه 90 مهر 9 :: 8:15 صبح :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

شبکه صدای آمریکا بازهم در پخش زنده خود، یک بازیگر دیگر را بدون حجاب به نمایش گذاشت.
به گزارش جام نیوز شبکه صدای آمریکا وابسته به وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا، که دست بلندی در کشف حجاب و حمله به اعتقادات جوانان ایرانی دارد،  بازهم در برنامه خود تلاش کرد یک ایرانی بدون حجاب را به نمایش بگذارد.



 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : چهارشنبه 90 مهر 6 :: 3:1 عصر :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

 «ریستا برمر» (Krista Bremer)، نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی، در نشریه معروف آمریکایی O. The. Oprah تجربه عینی خود را از برخورد با حجاب به قلم آورده است. برمر از ناشران نشریه ادبی The Sun است که در سال 2008 برنده جایزه معتبر ادبی «پوشکارت» شده و در سال 2009 جایزه ادبی «بنیاد رونا جاف» را از آن خود کرده است. مامان برام روسری بخر! نُه سال پیش، در اتاق نشیمن خانه ام در «کارولینای شمالی»، دختر شیرخوارم را با موسیقی کودکانه ای می رقصاندم که در دهه 70 رایج بود و من در دوران کودکی همه اشعارش را که درباره مدارا با دیگران و تساوی زن و مرد بود، حفظ کرده بودم. همسر لیبیایی تبارم اسماعیل، او را در آغوش می گرفت و ساعتها در ایوان خانه با صدای غژ و غژ صندلی راحتی آهنی تکانش می داد و برایش آوازهای قدیمی عربی می خواند. او همچنین دخترمان را پیش شیخی مسلمان برد تا در گوش های نرم و کوچولویش اذان و اقامه بخواند. چشمان قهوه ای و مژه های ناز و مشکی دخترم به پدرش رفته بود و پوست شیرقهوه ای اش در آفتاب تابستان خیلی زود به تیرگی می زد. اسم دخترمان را «عالیه» گذاشتیم- که در عربی به معنای «بلندمرتبه» است- و با هم توافق کردیم که وقتی بزرگ شد، از بین فرهنگ های کاملاً متضاد ما، هر کدام را که خودش خواست، انتخاب کند.



 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 90 شهریور 29 :: 8:0 عصر :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

شما با حفظ حجاب برتر خود که همان چادر است، در واقع به استواری پایه های دین اسلام و نیز ترویج فرهنگ حیا و عفت اسلامی در جامعه کمک می کنید.
آیت‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید گفت: امروز چادر بانوان از عبای من با ارزش‌تر است؛ چرا که بانوان با حفظ حجاب برتر خود مروج دین اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، آیت الله صافی گلپایگانی از مرجع تقلید پیش از ظهر امروز طی سخنانی در دیدار جمعی از اعضای کانون مهدویت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه چادر بانوان از عبای من با ارزش تر است، گفت: چادر قداست بسیار بالایی دارد و بانوان چادری در حقیقت مصداق زنان دین دار در عصر و زمانه ما بشمار می روند.

وی خطاب به بانوان حاضر در جلسه افزود: شما با حفظ حجاب برتر خود که همان چادر است، در واقع به استواری پایه های دین اسلام و نیز ترویج فرهنگ حیا و عفت اسلامی در جامعه کمک می کنید.

صافی گلپایگانی با اشاره به این که احکام، امانت خدا در دست ماست، تاکید کرد: نماز، روزه، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و غیره از امانات خداوند است که ضمن عمل کردن به آن باید این امانت ها را خوب نگه داشت.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم با تقدیر از برنامه های این کانون در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ مهدویت در جامعه اظهار داشت: دوران غیبت، دوره خاصی است و اگر چه مردم به ظاهر از درک حضور ولی‌عصر‌(عج) محرومند، اما بر حسب روایات، از ثواب بیشتری نسبت به مردم زمان ائمه(ع) بهره مند می شوند.

وی خاطرنشان کرد: امید است جوانان و بانوان با عمل به دستورات شرع مقدس اسلام بخصوص در زمینه حجاب و عفاف مایه افتخار و مباهات اولیای دین باشند.




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 90 شهریور 29 :: 11:43 صبح :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

 

آن هنگام که حضرت حق، روح اشرف مخلوقات را در کالبد این آفریده‌ی شگرف می‌دمید، به هر نیمه موهبتهایی بخشید و هر کدام را نسبت به دیگری نیازمند نمود. فرشتگان درگاه الهی مأمور شدند به این‌که خاک خلقت زن را بیشتر غربال کنند تا نرمی وجود او بیشتر شود. اما برای مرد اینچنین نبود، چون مرد باید با زبری روزگار روبرو می‌شد و اندکی ضمختی در وجودش لازم بود.

آنچه که از موهبت حیا و عفت و حجب در کاسه‌ی دل زن ریخته شد بیش از مرد بود. به درون رگ مرد نیز رشک و تعصب و غیرت تزریق شد. محبت، عشق، دلدادگی، وفاداری، زیبادوستی و پاکدامنی نیز بین هر دو نیمه وجود بشر به یکسان تقسیم شد.



 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 90 شهریور 7 :: 10:35 عصر :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

حجت الاسلام سیدمحمد سادات منصوری رئیس مرکز پاسخگویی به شبهات دینی سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر، با انتقاد شدید از مباحثی که اخیرا در مورد چادر مشکی از سوی برخی افراد غیرکارشناس مطرح شده است، گفت: ما دو دسته مسائل فقهی نظری و بدیهی در اسلام داریم که حجاب برای زن مسلمان از ضروریات و بدیهیات اسلام است.

وی افزود: مسائل فقهی نظری نیاز به استدلال دارد مثل اینکه نماز مسافر به چه نحوی است اما مسائل فقهی که بدیهی یا ضروری هستند نیاز به دلیل ندارند و جزو ضروریات دین هستند مثل نماز که در اسلام واجب است و یا مسئله حجاب برای زنان مسلمان جزو ضروریات فقه اسلامی است و نیاز به دلیل ندارد.

رئیس مرکز پاسخگویی به شبهات دینی یادآور شد: البته دلایل فراوان قرآنی و روایی بر وجوب آن وجود دارد که اگر این دلایل هم نبود باز حجاب جزو ضروریات است و هیچ مسلمانی در سراسر جهان بر آن تردید نکرده و حتی کسانی که خود این مسئله را رعایت نمی کنند یقین دارند که حجاب در اسلام به مانند نماز و حج واجب است.
سادات منصوری با انتقاد از برخی اظهارنظرهای شخصی در مورد چادر مشکی تصریح کرد: قرآن در مورد چادر تعبیر" جلباب" دارد؛ پوششی است که زنان عرب بر روی همه لباسهای خود می پوشیدند که سراسر بدن را می گرفته و چیزی شبیه چادرهای امروزی است و وقتی که می گوییم چادر بهترین حجاب است چادر مشکی منظور است و هیچکس ذهنش به سمت چادر رنگی نمی رود.



 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : پنج شنبه 90 شهریور 3 :: 12:27 صبح :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

در قرآن در دو سوره احزاب آیه59 - و در سوره نور آیه 31 راجع به حجاب بحث مطرح شده است:

سوره احزاب آیه 59 : یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ

سوره نور آیه 31 : لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَى جُیُوبِهِنَّ


حجاب

 

 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : یکشنبه 90 مرداد 30 :: 12:10 صبح :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

به گزارش مشرق به نقل از فارس، یکی از مشکلات دین‌پژوهی کشور این است که متأسفانه افراد غیر مختصص که به روش‌شناسی استباط احکام دینی مسلط نبوده، در جایگاه الهی‌دانان و متخصصان می‌نشینند!
نمونه این اظهار نظرها، روز گذشته درباره چادر و رنگ آن در ویژه‌نامه بحث برانگیز یکی از روزنامه‌‌های صبح کشور انجام شد، و شخص مصاحبه شونده خود را در جایگاه فقیه و جامعه‌شناس دینی نشانده و چادر با رنگ سیاه را واردات از غرب و نشان از غرور و تکبر معرفی کرد. همچنین در سرمقاله و برخی دیگر از سایر مقالات این ویژه‌نامه تلاش شده است حجاب را از دایره امر به معروف و نهی از منکر خارج کند. این که رویه خلاف سیره فقها و اندیشمندان (حداقل) معاصر است؛ به همین مناسبت به بررسی تاریخی تأثیرات اجتماعی و سیاسی چادر و موضع گیری علما در مورد این امر می‌پردازیم؛

* چادر در اقوام و ادیان دیگر هم اصالت داشته است

چادَر که امروزه چادُر تلفظ می‏شود، پارچه‏ای است که زنان برای پوشاندن چهره و دست‏ها و سایر اعضا و لباس‏های خود می‏پوشند، پوشش مزبور ممکن است طرح و شکل متنوعی داشته باشد، اما حدود آن تقریبا نزدیک به هم بوده و در واقع، بزرگ‏ترین پوشش و نمایان‏ترین آنهاست.



 ادامه مطلب...


موضوع مطلب :


ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 90 مرداد 24 :: 2:31 عصر :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رهبر با بیان این مطلب گفت: توقعی که از دولت اصولگرا برای جلوگیری از ناهنجاری های اجتماعی میرفت را شاهد نیستیم.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات صورت گرفته برای مبارزه با بدحجابی مقطعی و ناکارآمد بوده است، گفت: اکنون دیگر بحث بدحجابی مطرح نیست، بلکه جامعه دچار معضل جدیدی شده که در خیابانها و اماکن عمومی شهر شاهد کشف حجاب هستیم.

نماینده مردم اصفهان خواهان مبارزه جدی با این پدیده شد و گفت: آنقدر نسبت به بدحجابی بی تفاوتی صورت گرفت که بی حجابی را شاهد هستیم.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس با انتقاد از کسانی که مبارزه با معضل بدحجابی راوظیفه نیروی انتظامی میدانند گفت: تمام نهادهای دولتی و غیردولتی وظیفه دارند برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تلاش کنند، اما

متاسفانه شاهد هستیم که دولتمردان با مساله حجاب ، سیاسی برخورد می‌کنند.

نماینده اصفهان با تاکید بر اینکه مجلس همواره نسبت به مساله بدحجابی هشدار داده است، گفت: نمایندگان مردم در خانه ملت همواره از طرح عفاف و حجاب حمایت کرده و مخالف اقدامات مقطعی و زودگذر بوده اند.

وی با اشاره به تذکرات مکرر نمایندگان به مسئولان گفت: متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد، زیرا اگر آقایان می‌خواستند اعتراض‌های ما را بشنوند امروز وضعیت حجاب جامعه این گونه نبود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان گفت: متاسفانه این فرهنگ غلط باب شده که در مناسبتهایی همچون ماه مبارک رمضان یا ایام یک موجی به راه می اندازند وعلیه بدحجابی قیام می‌کنند و پس از آن خاموش می‌شود.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس، مبارزه با بدحجابی و بی بند وباری را نیازمند یک برنامه ریزی اصولی و مستمر دانست و گفت: باید در این زمینه برنامه های جدی طراحی و تمام دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق این مهم بسیج کرد.




موضوع مطلب :

ارسال شده در تاریخ : دوشنبه 90 مرداد 17 :: 10:56 عصر :: توسط : « ارزنده ترین زینت زن حفظ حجاب است »
<   1   2   3   >   
درباره وبلاگ
فرمان خدا قول نبی، نص کتاب است از بحر زنان افضل طاعات حجاب است .
آخرین مطالب
آرشیو وبلاگ
پیوندها
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
آمار وبلاگ
بازدید امروز: 28
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 501932